Telefon za psihološku pomoć 01/48 28 888 | radnim danom 10-22h
Internet savjetovalište: psiho.pomoc@tesa.hr

Psiho teme

Anksioznost

Anksioznost ili tjeskoba, neprimjeren je osjećaj straha, zabrinutosti ili nemira, koji nije u skladu sa stvarnom opasnošću. Važno je razlikovati normalnu od patološke anksioznosti. Najkorisnijom u liječenju pokazala se kombinacija farmakoterapije i psihoterapije. Bitno je na vrijeme prepoznati simptome i znakove te potražiti stručnu pomoć.

Psihološka prva pomoć u krizi

PSIHOLOŠKA PRVA POMOĆ skup je mjera i postupaka kojima se nastoje ukloniti ili ublažiti posljedice krize. Može se najjednostavnije definirati kao potpora, utjeha, razumijevanje koje osobi netko drugi ili kao niz postupaka koje osoba sama poduzima kako bi se suočila sa svojom nevoljom. U ovoj krizi dodatni izazov je pružanje pomoći online ili telefonom, a ne uživo.

Mentalno zdravlje liječnika u vrijeme pandemije

Sve snage našeg zdravstvenog sustava su već tjednima usmjerene na pomoć oboljelima od virusa COVID-19. Za medicinsko osoblje, briga o sebi više nije nešto što se radi u slobodno vrijeme, već nužnost da bi mogli nastaviti brinuti o drugima. Preduvjeti dobre brige o pacijentima su sabranost i „bistra glava“.

Kako se nositi s neizvjesnošću?

Ovih dana našli smo se u teškim, neobičnim i neizvjesnim situacijama koje dovode do straha, strepnje, tjeskobe. Te su reakcije i osjećaji ljudski, ali ne nosi se svaka osoba jednako lako s njima. U tekstu donosimo nekoliko sugestija koje vam mogu pomoći u bezbolnijem nošenju sa neizvjesnošću trenutnih događaja.

Rješavanje sukoba u bliskim odnosima

Bliski odnosi često su opterećeni sukobima. Sukobi nastaju iz mnogih razloga i nekad vode prema kvalitetnijim odnosima u kojima su obje strane više zadovoljne. No, nekad ne vode nikud i postaju sami sebi razlog. Naučite kako dolazi do sukoba i kako ih rješavati na kvalitetan način.

Ne mogu kontrolirati ljutnju

Ljutnja je snažan osjećaj koji se javlja kad doživljavamo prepreke prema onome kako smo zamislili da naš život treba izgledati. Može biti korisna i motivirati na prevazilaženje prepreka i ostvarivanje ciljeva. No, može i remetiti kvalitetu naših odnosa! Stoga je izuzetno važno naučiti upravljati njome umjesto da ona kontrolira nas. Naučite kako.

Stres i promjene

Mentalno zdravlje osobe povezano je s njenim sposobnostima da se adaptira, i da se nosi s promjenama i stresom. Iako stres uglavnom doživljavamo kao negativan, on je normalan i prirodan odgovor ljudskog sustava. Zapravo, umjerene količine stresa mogu biti korisne, kao pokretači rasta i razvoja.

Asertivnost – naučite se zalagati za sebe

Imate dojam da previše popuštate drugima ili se prečesto ljutite i govore vam da ste agresivni. Komunikacijska vještina koja vam može pomoći je ASERTIVNOST i može se naučiti.

Odluka u zadnji čas

Odluka o izboru zanimanja i srednje škole je jedna od značajnijih odluka koju mladi trebaju donijeti. Mladi su svjesni važnosti te odluke, te je u redu da u procesu njenog donošenja iskoriste sve moguće pomoći, savjete i informacije koje mogu dobiti!

Pomoć suicidalnim osobama – Što možemo napraviti?

Svake minute u svijetu dvije osobe izvrše suicid! Na ovo treba dodati i pokušaje suicida. Bliski ljudi šokirani su događajem te se pitaju jesu li mogli prepoznati osobu u riziku od suicida i pomoći joj. Postoje određeni čimbenici rizika te postupci kojima možemo pomoći sebi i drugima.